Bright kan glatt berätta att vi har skrivit avtal med GodEl om ett samarbete med syfte att hjälpa GodEls kunder att bli än mer smartare elanvändare. GodEl är Sveriges nionde största elhandelsbolag och ett av det snabbast växande.

GodEl har gjort sig känt för sin annorlunda affärsmodell med all vinst till välgörenhet, sitt stora kundfokus och engagemang i hållbarhetsfrågor.

Med klimatkris, krig och kraftiga svängningar på elpriset är vårt mantra plånbok och planet alltmer passande. Att med hjälp av Bright hjälpa våra kunder att bli än mer smarta elkonsumenter är något vi ser fram emot, säger Maria Erdmann, VD på GodEl.

Energiomställningen kräver större engagemang

För att skapa ett mer hållbart och förnybart energisystem behövs engagemang från alla håll. Med samarbetet skapas nya möjligheter för GodEls 160 000 kunder att på individnivå vara med och medverka i energiomställningen.

Vi är oerhört glada och stolta över att ha fått Godel som kunder. Deras starka varumärke och position på marknaden gör att vi tillsammans kan skapa en app där deras slutkunder på enkelt och engagerande sätt kan vara med och bidra till minskad elförbrukning vilket är bra för både plånbok och miljö, säger David Forsberg, VD på Bright.

Om GodEl

GodEl grundades 2005 och har sedan starten arbetat med att utveckla en schysst elmarknad för kund, miljö och omvärld genom miljömärkta och rörliga avtal. GodEl ägs av den svenska stiftelsen GoodCause vars mål är att etablera företag och låta vinsterna gå till välgörande ändamål. Sedan 2005 har GodEl genererat över 61 miljoner kronor till välgörenhet.

Om Bright

Bright etablerades år 2012 och samarbetar med el-, nät- och produktbolag som vill erbjuda sina kunder möjlighet att styra sin elanvändning. Syftet är att maximera klimatnyttan från förnybara energikällor, minska kostnaderna för konsumenten och hjälpa Sveriges elnät att klara av den ökade belastning som elektrifieringen innebär.