Vi vill att alla ska kunna använda våra applikationer, oavsett behov. Denna redogörelse beskriver hur applikationer som drivs av Bright uppfyller tillgänglighetslagar, eventuella kända brister samt hur du kan rapportera problem till oss så att vi kan åtgärda dem.
Vi är medvetna om att delar av applikationerna som drivs av Bright inte är helt tillgängliga. På denna sida hittar du kända tillgänglighetsproblem.
Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra applikationers tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte beskrivs här eller om du anser att vi inte uppfyller de lagstadgade kraven, vänligen kontakta Bright.
Skicka ett mejl till Brights support
Myndigheten för digital förvaltning (Digg) har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Du kan göra en anmälan till Digg om du anser att vår digitala tjänst har tillgänglighetsbrister.
Du kan också anmäla till Digg om du anser att vår tillgänglighetsredogörelse har brister eller om du anser att vi inte har hanterat din begäran om tillgänglighet korrekt.
Anmäl tillgänglighetsproblem (på Diggs webbplats)
Applikationer som drivs av Bright är inte helt förenliga med tillgänglighetslagar på grund av de brister som beskrivs nedan.
Vi är medvetna om följande problem som inte uppfyller tillgänglighetskraven:
Vår ambition är att åtgärda dessa brister under 2026. Vissa av ovan nämnda punkter kan dock vara svåra att fullt ut åtgärda på grund av plattformens karaktär som en white label-applikationslösning.
Det innehåll som beskrivs här är inte helt tillgängligt men är undantaget enligt tillgänglighetslagarna:
Vi har genomfört en självskattning (intern testning) av alla applikationer som drivs av Bright, inklusive Bright-applikationen.
Vi strävar efter att säkerställa att alla applikationer som drivs av Bright kan uppfattas, användas och förstås av alla användare, oavsett behov, funktionsvariationer eller hjälptekniker. Vi strävar efter att uppnå minst grundläggande tillgänglighet genom att följa WCAG 2.2 nivå AA.
Vårt arbete med digital tillgänglighet utvecklas kontinuerligt. Vi arbetar aktivt för att säkerställa att alla, oavsett förutsättningar, kan ta del av våra digitala tjänster på lika villkor.
Denna redogörelse uppdaterades senast: 2025-12-05