Vi vill att alla ska kunna använda våra applikationer, oavsett behov. Denna redogörelse beskriver hur Bright-drivna applikationer uppfyller tillgänglighetslagar, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera problem till oss så att vi kan åtgärda dem.
Vi är medvetna om att delar av Bright-drivna applikationer inte är helt tillgängliga. På denna sida hittar du kända tillgänglighetsproblem.
Vi arbetar ständigt med att förbättra våra applikationers tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna här, eller om du anser att vi inte uppfyller lagkraven, vänligen kontakta Bright.
Skicka ett mail till Bright support
Myndigheten för digital förvaltning (Digg) har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Du kan anmäla till Digg om du tycker att vår digitala service har brister i tillgänglighet.
Du kan också anmäla till Digg om du tycker att vår tillgänglighetsredogörelse har brister eller om du tycker att vi inte har hanterat din begäran om tillgängliggörande korrekt.
Anmäl bristande tillgänglighet (på Diggs webbplats)
Bright-drivna applikationer är inte helt förenliga med tillgänglighetslagar på grund av de problem som beskrivs nedan.
Vi är medvetna om följande problem som inte uppfyller tillgänglighetskraven:
Vår ambition är att ha dessa brister åtgärdade i början av 2026. Vissa av de nämnda punkterna kommer dock att vara svåra att uppfylla på grund av den vita etikettens applikationsplattform.
Det innehåll som beskrivs här är inte helt tillgängligt men är undantaget enligt tillgänglighetslagar:
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av alla Bright-drivna applikationer, inklusive Bright-applikationen.
Vi strävar efter att alla Bright-drivna applikationer ska kunna uppfattas, hanteras och förstås av alla användare, oavsett behov eller funktionsnedsättning och oberoende av vilka hjälpmedel som används. Vi strävar efter att uppnå minst grundläggande tillgänglighet genom att följa WCAG 2.2 nivå AA.
Vårt arbete med digital tillgänglighet utvecklas kontinuerligt. Vi arbetar aktivt för att säkerställa att alla, oavsett omständigheter, kan komma åt vårt digitala stöd och våra tjänster på lika villkor.
Denna redogörelse uppdaterades senast: 2025-06-18