Inboxen (Message feed)

Inboxen finns för att samla meddelanden så att användaren på ett enkelt sätt kan ta del av informationen.

Ett meddelande i inboxen finns tillgängligt i 60 dagar, därefter försvinner det från listan. Detta eftersom vi inte vill att inboxen ska svämmas över.

Hur kommer man åt inboxen?

Klicka på denna ikon i headern för att öppna inboxen. Inboxen är möjlig att nå från alla huvudsidor i appen.

Automatiska meddelanden

Välkomstmeddelande

När en ny användare öppnar appen för första gången så finns det ett automatiskt välkomst-meddelande i inkorgen. Vi har en standard-copy som ser ut såhär:

“Här i appen kan du lägga till dina alldeles egna favoriter som passar dig. Vi kommer att fylla på med flera favoriter framöver men just nu kan du välja på att kunna se status för din senaste faktura, få information om din förbrukning innevarande månad och se snittpriset för dagens spotpris med mera.

Du kan se spotpriser för idag, imorgon och historiskt på spotprisvyn.

På analysvyn kan du se framåt i tiden och vad som händer med priset och även kolla din historiska data bakåt i tiden. På styrningsvyn kan du optimera ditt smarta hem med våra integrationer.

Vi hoppas att du kommer gilla appen!”

Fakturor

All faktura-information hamnar i inboxen. Detta oavsett om användaren har valt dessa som push-notiser eller ej.

Ny månadsrapport

Varje gång det finns en ny månadsrapport tillgänglig visas ett meddelande här som länkar till rapporten.

Styrningsinformation

Felmeddelanden kopplad till styrning visas också i inboxen.

Egna meddelanden

Det är möjligt att när som helst skicka ett meddelande till era användare.

Push-notiser

Det är möjligt att lägga upp ett meddelande i inboxen utan att det skickas ut en push-notis.

Här kan du läsa mer om våra push-notiser.

Innehåll på denna sida